“Gaja for Meyer”

2012Low

A Wine cellar rich in...solidarity!

Here you have the chance to turn your tour to the wonderful cellars owened by Gaja family, into a gesture of love towards Meyer Children’s Hospital little patients.

Make a direct donation to visit Ca’ Marcanda winery in Castagneto Carducci (LI) and Pieve Santa Restituta winery in Montalcino (SI): you will make a great gift for the cure and the assistance of Meyer Children’s Hospital little patients and their families.

In the past the Gaja wineries have been closed to the public. However, since the beginning of 2014 they started welcome a limited number of passionate wine lovers who also share with them the desire to support admirable charity organizations.

Meyer

Meyer Foundation dedicates its daily commitment to raise funds for Meyer Children’s Hospital according to principles of transparency and efficiency for the acquisition of advanced equipment; for the support of scientific research programmes; for the warm welcoming not only of its young and little patients with play therapy and but also of their families too, in accommodation facilities close to the Hospital.

Meyer is a highly specialized Children’s Hospital and a national reference center, uniquely positioned for treat severe pediatric cases. With its wide range of clinical and surgical pediatric specialties, it combines modern technologies to scientific research activities and innovative therapies to carry out high quality assistance in an environment of humanization and welcoming services for families and for their little patients.

Una cantina ricca...di solidarietà!

Qui puoi trasformare la tua visita alle stupende cantine della famiglia Gaja in un gesto d’amore per i bambini dell’Ospedale Pediatrico Meyer.

Per visitare la cantina Ca’ Marcanda di Castagneto Carducci (LI) e quella di Pieve Santa Restituta di Montalcino (SI) effettua una donazione diretta per la cura e l’assistenza dei bambini e delle loro famiglie nell’Ospedale Pediatrico Meyer.

In passato le cantine Gaja erano chiuse al pubblico, ma a partire dal 2014 sono disponibili ad effettuare visite guidate e ad accogliere un numero limitato di appassionati che, insieme a loro, condividano il desiderio di supportare cause benefiche internazionali e locali come lo stesso Meyer.

Il Meyer

La Fondazione Meyer dedica il suo impegno quotidiano, con trasparenza ed efficienza, a raccogliere fondi e destinarli al Meyer, per l’acquisizione di attrezzature avanzate, per supportare programmi di ricerca scientifica, per accogliere i bambini con la play therapy e le famiglie in strutture convenzionate vicine all’ospedale.

Il Meyer è ospedale pediatrico di alta specializzazione e centro di riferimento nazionale per l’elevata complessità pediatrica. E’ dotato di tutte le specialità mediche e chirurgiche di area pediatrica. Le moderne tecnologie si associano all’attività di ricerca e alle nuove terapie per il raggiungimento di alti livelli assistenziali in un contesto di umanizzazione e di servizi di accoglienza per le famiglie e i piccoli pazienti.

Choose how to donate

Choose how much to donate

Insert your name, surname and email

Choose how to donate

Procedi con il bonifico di importo pari alla cifra che hai indicato.

Riferimenti bancari:
IBAN: IT26U0572802801448570863199
Causale: AAAAAAAAAAAAA

Perché è importante fare una donazione

Alcuni dei nostri numeri (su base annuale)

Bambini dimessi (ordinari e day hospital)

1.730.564

Prestazioni ambulatoriali totali